جاذبه‌های گردشگری که حتما یک بار باید در سفری ببینیم

شنبه 1 تير 1398
14:59
admin

یکی از تفریحات پرهیجانی که در دبی وجود دارد سافاری در بیابان است. این شهر دارای بیابان های زیادی است که همه آنها پوشیده از گیاهان بیابانی و انواع حیوانات البته محافظت شده است.

سافاری بیابانی دبی

یکی از تفریحات پر هیجانی که در دبی وجود دارد سافاری در بیابان است. این شهر دارای بیابان های زیادی است که همه آنها پوشیده از گیاهان بیابانی و انواع حیوانات البته محافظت شده است. برای تماشا و تفریح در این صحراه تورهایی وجود دارد که شامل خودروهای شاسی بلند و عبور و بالا و پایین رفتن از تپه ها است که بسیار مهیج است.

جاذبه های گردشگری که حتمن یک بار باید در سفری ببینیم.

سافاری بیابانی دبی

یکی از تفریحات پر هیجانی که در دبی وجود دارد سافاری در بیابان است. این شهر دارای بیابان های زیادی است که همه آنها پوشیده از گیاهان بیابانی و انواع حیوانات البته محافظت شده است. برای تماشا و تفریح در این صحراه تورهایی وجود دارد که شامل خودروهای شاسی بلند و عبور و بالا و پایین رفتن از تپه ها است که بسیار مهیج است.

1111111111111

این سافاری که از مکان های دیدنی دبی به شمار می رود، در 3 زمان صبح، عصر و شب انجام می شود که نصف روز به طول می انجامد . می توانید سافاری و گردش در بیابان را با ایپن تور تجربه کنید و حتی خودتان در این محل رانندگی کنید و پس از سواری، به تماشای غروب خورشید در افق صحرا و استراحت بپردازید. در کنار سافاری و صرف غذا در بوفه صحرا، اسکی بر روی شن، شتر سواری، موتورسواری در پیست شنی و نقاشی بر روی بدن با حنا ار جمله دیگر تفریحات سرگرم کننده و لذت بخش است.

آکواریوم دبی

آکواریوم دبی این در ابعاد ۵۱ در ۲۰ در ۱۱ متری است و به‌عنوان بزرگ‌ترین آکواریوم فضای بسته جهان محسوب می شود. بیش از ۳۳ هزار آبزی با ۲۰۰ گونه مختلف در این آکواریوم زندگی میکنند.

این آکواریوم پنل آکریلیک دارد که وزن آن بیش از ۲۴۵ هزار کیلوگرم بوده و ابعاد آن نیز ۳۲٫۸ در ۸٫۳ متر با ضخامت ۷۵۰ میلی‌متر است. این پنل، به عنوان بزرگترین پنل نوع خود ، در کتاب رکوردهای گینس سال ۲۰۱۰ به ثبت رسیده است.

22222222222222

یکی از موارد مهم در این آکواریوم، اختصاص مکانی ویژه به خزندگان عجیب ‌وغریب است که در بخش‌های مختلفی با نام‌های دیوار حشرات، نمایش دیواره شیشه‌ای، بخش ویژه ‌ایگوانا، بخش ویژه مارهای پیتون برمه‌ای و بخش ویژه مارهای درختی زندگی می‌کنند. این آکواریوم از نقاط محبوب دبی

در میان توریستهای تور دبی می باشد.

جیپ سافاری مارماریس

جیپ سافاری یکی از تفریحات لذت بخش مارماریس است و تفریح بسیار جذابی برای دوستداران ورزش در طبیعت و در فضای باز است. لذت بردن از تماشای منظره های زیبای ، روستاهای سرسبزاطراف، آبشارهای زلال ، تنگه‌ای با آب‌های کم‌عمق از جمله تجربه های لذت بخش است.یک سافاری معمولی با جیپ در مارماریس حدود 7 ساعت طول می‌کشد. در ماه‌های آپریل تا اکتبر می‌توان این تور سافاری را هر روز از مارماریس، ایچملر یا آرماتوران آغاز کرد. هزینه سفر شامل سرویس رفت و برگشت به هتل، بیمه، نهار و راهنمای تمام مدت می‌شود. حتما کرم ضدآفتاب با خود ببرید. سفر از درب هتل شما در ساعت 9:30 آغاز می‌شود و حدود ساعت 17:00 به پایان می‌رسد. قافله جیپ‌های سالم و تمیز مسافران تور مارماریس تابستان 98 را به نقاط مختلفی مانند روستای تورگوت می‌برند.

3333333333333

درطول سفر، شما از مناظر زیبای طبیعی لذت خواهید برد و می توانید در دل آبشارهای و ساحل Jesus در نزدیکی روستای اورهانیه آب‌تنی کنید. همچنین زمان کافی برای معاشرت با روستاییان محلی وآشنا شدن با کسب و کار و زندگی روزمره آنها خواهید داشت. پس از این توقف کوتاه رانندگان با تجربه شما را به رستوران‌های اطراف روستا می‌برند، جاییکه غذاهای سنتی ترکی که توسط زنان روستایی پخته می‌شوند در انتظار شماست. یک نکته مثبت دیگر درباره این سافاری هیجان انگیز با جیپ، این است که هیچگونه محدودیت سنی ندارد. این سفر با راهنماها و رانندگان با تجربه، یکی از لذت بخش‌ترین سفرهای عمرتان خواهد بود.

پارک ملی مارماریس

پارک ملی مارماریس در مساحتی حدود 29 هکتار در 6 کیلومتری شهر مارماریس قرار دارد و این پارک در سال 1996 به عنوان پارک ملی منابع زیبای طبیعی، فرهنگی و تفریحی در جنوب غربی ترکیه افتتاح شد. در این مکان جانوران و گیاهان متنوع و زیبایی زندگی می کنند. این پارک، دارای مکان های محافظت شده زیادی است و خط ساحلی متفاوتی دارد که قایق سواری در اطراف ساحل به سهولت انجام می شود. در حاشیه پارک ملی مارماریس سواحل زیبا، آرام و بکری هست که به جزیره سنت (Cennet) هم نزدیک هستند که دارای چشم اندازی زیبایی می باشد و از تفریحات لذت بخش مارماریس به شمار می رود. پارک ملی مارماریس بیشتر ازهمه با کاج های سرخ پوشیده شده و درختان «سویت گام» هم در نواحی مشخص آن به چشم می خورند. انواع درختان کاخ سرخ، صنوبر، چنار و سرو و درختان دیگری هم مثل زیتون وحشی، بج، سوماق، اقاقیا و … زیبایی این پارک را دو چندان کرده اند. پارک ملی مارماریس همچنین حیات وحش گسترده و متنوعی هم دارد، در کنار بزهای وحشی پستاندارانی مثل خرس، روباه، خوک، سنجاب قرمز، راسو، جوجه تیغی، سیاهگوش، سمور، شغال و … هم در پارک وجود دارند.

444444444444

به غیر از طبیعت زیبای این پارک، آثار تاریخی پر قدمت و ارزشمندی نیز وجود دارد، پارک ملی مارماریس سایت شهرهای باستانی فیسکوس و آموس هست که در گذشته به آن ها سرزمین کاریا می گفتند و حتی هنوز هم نشانه هایی از استعمار جزیره رودس در آن ها به چشم می خورد. در آموس، خرابه هایی از تئاتر، مکان های مذهبی و پایه مجسمه های زیادی در آن قرار دارد که با دیوارهای شهر احاطه شده اند.

آکواریوم پوکت

اکواریوم پوکت در مساحتی به وسعت 8 هکتار، زیستگاه انواع ماهی، گیاهان آبزی با رنگهای مختلف، عروس های دریایی زیبا، مرجان و ... است که به تازگی بازسازی شده و متشکل از 30 بشکه آب تازه و شور است که یکی از بهترین آکواریوم های دنیا محسوب می شود. بروی این آبزیان تحقیقاتی نیز مانند نحوه زندگی، تکثیر آنها ، عوامل انقراض، بیماری و.. صورت می گیرد. وجود آبزیان دیگر مانند مار ماهی، کوسه ، نهنگ، خرچنگ، ماهی های زیبا و تزیینی به جذابیت این آکواریوم افزوده است.

5555555555555

تماشای این آبزیان زیبا در یک تونل شیشه ای با وجود لامپ های مخصصوص و رنگارنگ و به ویژه دیدن عبور کوسه و نهنگ ها حس بسیار لذت بخشی است و انگار که در میان اقیانوس قرار گرفته اید. همچنین برای آشنایی بیشتر با نحوه زندگی ماهی ها می توانید از اطلاعاتی که بر روی دیواره آکواریوم قرار دارد استفاده کنید. علاوه بر این تونل شیشه ای زیبا، در فضایی مانند استخر نیز می توانید انواع لاک پشت ها از سنین نوزاد تا حتی پیر را مشاهده کنید.

سینمای شناور پوکت

سینمای شناور پوکت که به سینمای مجمع الجزایر شهرت دارد، دارای طرحی خلاقانه بوده که بدست استودیو “اوله اسکرین” احداث شده است. این سینما در نزدیکی جزیره کودا و بر روی آب و مابین دو صخره در سال 2012 ساخته شده که هر سال جشنواره فیلم و هنر در این محل برگزار می شود.

جالب ترین مورد درباره این سینما که از نقاط محبوب پوکت تایلند است، این است که پس ازاتمام هر فستیوال قسمتهای تشکیل دهنده این سینما از هم باز شده و مواد سازنده آن توسط افراد محلی مورد استفاده قرار می گیرد و مجددا برای فستیوال سال بعد ساخته می شود.

66666666666666666666666

طراحی این سینما به شکل قایق بوده تا امکان شناور بودن آن بر روی آب فراهم باشد همچنین پرده نمایش نیزدر روبروی تخته شناور قرار دارد. به مناسبت فستیوال فیلم “فیلم روی صخره ناو نوی” طراحی آن صورت گرفته و کلیه دعوت شدگانتور پوکت برای ورود به آن می بایست از قایق استفاده کنند.

تمام مواد بازیافتی که در ساخت سینمای مجمع الجزایر استفاده شده نیز برای محیط اطراف خود آلودگی به وجود نمی آورد. تماشای فیلم در میان آب ها به همراه صدای امواج دریا حس آرامش بخش و تجربه ای بسیار متفاوت و جذاب را در تورهای خارجیبه همراه دارد.


[ بازدید : 128 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به معرفی جاذبه های گردشگری آنتالیا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]