همه چیز در مورد ساقدوش عروسی

يکشنبه 1 بهمن 1396
14:35
admin

تا چند سال پیش وجود ساقدوش در جشنهای عروسی ایرانیان خیلی مرسوم نبود اما امروزه پیروی از این رسم در کشور ما افزایس یافته است و حضور ساقدوشها در مراسم جلوه خاصی به جشن عروسی می دهد.

برای ساقدوشهای می توان از سایتهای مد، لباسهای شکلیل و مناسبی انتخاب نمود. رنگ و لباس ساقدوشها به دکور و آذین بندی جشن و فرهنگ خانواده عروس و داماد بستگی دارد اما لباسها بهتر است باهم هماهنگ باشند و همگی بلند یا کوتاه باشند و رنگ آنها نیز یکسان باشد.

تعداد ساقدوشها به تعداد مهمانهان وابسته است باید به ازای هر 40مهمان یک زوج ساقدوش در کنار عروس و داماد حضور داشته باشند. این روزها که عروسیها مجلل شده اند و در هر جشن حداقل 200 مهمان حضور دارند حضور 3 الی 4 زوج ساقدوش کافی است.

بهتر است هزینه های خرید لباس ساقدوشها را عروس و داماد تقبل کنند اما با توجه به افزایش هزینه های ازدواج می توانند رنگ خاصی را به ساقدوشها بگویید و خواهش کنید که لباس را به رنگ موردنظرتان خود ساقدوشها تهیه کنند و از سایر مهمانان درخواست کنید که لباس به رنگ لباس ساقدوشها نپوشند تا آنها در جشن بدرخشند.

ساقدوشها در انجام موارد زیر می توانند به عروس و داماد کمک کنند:

· پذیرایی از عروس در طول جشن عروسی

· آماده کردن عروس

· مسئولیت سبد کادوها

· مشارکت در آماده سازی کارتهای دعوت

· حضور در کلیپها قبل و بعد از عروسی

· آماده کردن عروس

در روزهای پایانی فرصت بیشتری را با عروس و داماد بگذرانند و با ایده های خلاقانه و جالب به کاهش استرس در عروس داماد کمک نمایند.

مهمترین وظیفه ساقدورها در روز عروسی این است که لبخند بر لب داشته باشند و به خانواده عروس و داماد برای هرچه بهتر اجرا شدن مراسم عروسی و پذیرایی مهمانها کمک کنند و دقت کنند که امورات طبق خواسته عروس و داماد اجرا شود. ساقدوشها باید با آرامش و متانت عروس و داماد را در هر مرحله همراهی کنند و شور و هیجان مراسم عروسی را حفظ کنند.

وظایف ساقدوش قبل از روز عروسی

پروسه و برنامه ریزی برای مراسم عروسی از سخت‌ترین و پر تنش‌ترین چالش‌های زندگی هر کسی است. معمولا همه دوست دارند روز عروسی‌شان بهتر از همه باشد. اگر در بین خانواده و دوستان کسانی را دارید که قبل از شما عروسی کرده‌اند پس خوش شانس هستید چون فرصت داشتن ساقدوش‌هایی را خواهید داشت که تجربه‌های بیشماری دارند.

کمک در نوشتن چک لیست

در نوشتن چک لیست عروسی به عروس و داماد کمک کنید. در این روز های پر اضطراب عروس و داماد خیلی چیزها را فراموش می‌کنند. نکته‌های مهم را یادآور شوید.

کمک برای انتخاب مسائل مهم درعروسی

بعد از انتخاب تاریخ عروسی، کارهای مهم شروع می‌شود. اجاره باغ عروسی، خرید عروسی و کارهایی مانند این، برای اینکه یک ساقدوش خوب باشید عروس و داماد را برای یافتن بهترین سالن‌های عروسی، بهترین طراحان کیک، مراکز خرید و هر چیزی که برای عروسی نیاز است، همراهی کنید. یا اگر فرصتش را دارید مسئولیت تهیه این لیست را به عهده بگیرید و انتخاب را برای دوستتان آسان‌تر کنید. در این صورت عروس و داماد هم می‌توانند به کارهای مهم دیگر برسند.

وظایف ساقدوش‌ها در روز عروسی

صبح روزعروسی برای آماده کردن او برای مراسم حضور داشته باشید، آنها از دیدن اینکه ساقدوش‌هایشان به موقع آماده شده‌اند لذت خواهند برد.

مهمترین وظیفه شما در روز عروسی به عنوان ساقدوش این است که لبخند بر لب باشید و به خانواده عروس و داماد برای بهتر اجرا شدن مراسم عروسی و پذیرایی مهمان‌ها کمک کنید.

دقت کنید امورات برطبق خواسته عروس و داماد اجرا شود. کنترل هدایای عروس، نگهداری وسایل ضروری عروس و داماد و لیست عکس‌هایی که باید گرفته شود.با آرامش و متنانت عروس و داماد را در هر مرحله همراهی کنید و شور و هیجان مراسم عروسی را حفظ کنید.

تشریفات عروسی و خدمات مجالس مقصودلو قدم به قدم در این راه با شما همراه خواهد بود تا بهترین شب زندگیتان را کنار عزیزانتان جشن بگیرید


[ بازدید : 79 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به معرفی جاذبه های گردشگری آنتالیا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]