مزایای استفاده از كاغذ دیواری

يکشنبه 1 بهمن 1396
14:27
admin

ممكن است این سوال برایتان پیش آمده باشد كه اگر انتخاب و نصب كاغذ دیواری كاری سخت و پر از دردسر است، چرا باید از آن استفاده كرد؟ چرا از رنگ‌آمیزی برای دیوارها استفاده نكنیم؟ در جواب باید بگوییم یكی از مهم‌ترین دلایل این است كه طرح‌ها و رنگ‌هایی كه به وسیله كاغذدیواری می‌توان روی دیوار ایجاد كرد، در حقیقت با نقاشی دیوارها غیرممكن است.

رنگ‌آمیزی دیوارها كاری بسیار عالی و ایده‌آل است، اما به شرطی كه تمایل به تك ‌رنگ بودن دیوارها داشته باشید یا بخواهید از دو رنگ متفاوت با هم، اما ساده برای دیوار‌های مجاور استفاده كنید. اما اگر تمایل دارید طرح و نقشی خاص را با جلوه‌ای جذاب و متمایز بر دیوار داشته باشید یا منظره‌ای دیدنی را روی دیوار خانه خود ایجاد كنید، تنها راه، استفاده از كاغذ دیواری است؛ زیرا در صورتی كه شما در زمینه هنر طراحی و نقاشی توانایی خوبی نداشته باشید، ایجاد طرح و نقش زیبا روی دیوار، مطمئنا از توان شما خارج خواهد بود، بنابراین اینجاست كه كاغذ دیواری بهترین گزینه برای دكوراسیون است.

كاغذ دیواری را می‌توان به نحوه‌های مختلف روی دیوارهای یك فضا نصب كرد. برای مثال می‌توان تمام دیوارها را با یك مدل كاغذ دیواری پوشش داد یا برای برجسته كردن نقطه كانونی، تنها یك دیوار اتاق را كاغذ دیواری كرد؛ هم‌چنین می‌توان برای هر دیوار، از كاغذدیواری‌ با طرح‌های متفاوت استفاده كرد. هم‌چنین می‌توانید تنها نیمه پایینی دیوار را كاغذ كنید و نیمه فوقانی را با رنگی هماهنگ و مناسب رنگ‌آمیزی كنید؛ یا بالعكس، نیمه پایینی را با كاغذ دیواری طرح‌ دار و نیمه فوقانی را با كاغذ دیواری ساده و با رنگی متناسب بپوشانید.

از طرف دیگر؛ در جاهایی كه رنگ‌آمیزی دیوارها نمی‌تواند جلوه مطلوب و مورد نظر شما را به وجود آورد، می‌توان از كاغذدیواری استفاده كرد. برای مثال، اگر دیوارهای خانه شما فرمی نازیبا و بد دارند می‌توان از كاغذ دیواری برای پوشاندن عیوب دیوار بهره گرفت. همچنین دیوارهای پوشیده شده با كاغذ دیواری‌های مرغوب خیلی سریع‌تر و آسان‌تر از دیوارهای رنگ شده تمیز می‌شوند. بنابراین كاغذ دیواری برای فضاهایی كه دیوارهایش زود به زود نیاز به تمیز كردن دارند، مانند آشپزخانه یا اتاق كودك، گزینه مناسب‌تری است.

یکی دیگر از عواملی که می توان بدان اشاره کرد تنوع در طرح ورنگ وحتی بافت کاغذ دیواری است که آ نرا از پوششهای دیگر مثل رنگ متمایز می کند .

که هر کدام به تنهای می تواند کاغذ دیواری را به عنوان یک پوشش برتر معرفی کند. اما نکته ای که حائز اهمیت است وکمتر به آن اشاره شده ترکیب وتلفیق این عوامل است که دراجرای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری را برای طراحان حرفه ای به عنوان یک پوشش مناسب متما یز کرده است . به عنوان مثا ل یک رنگ کاملا خنثی ولی با یک با فت برجسته به تنهایی فضای اتاق ودیوار شما را دگرگون می سازد حال اگر با کمی دقت طرح ، رنگ و بافت مناسب برای هر محیط هم زمان در نظر گرفته شود آن وقت می توان به برتری کاغذ دیواری نسبت به پوششهای دیگر پی برد.

نصب آسان کاغذ دیواری

نصب كاغذ دیواری به دیوارها از كارهای بسیار ساده و آسان است به طوری كه می توانید خودتان با كمك اعضای خانواده در تعطیلات آخر هفته این كار را انجام دهید.

برای نصب كاغذ دیواری به دیوارهای منزلتان كافی است مراحل زیر را به ترتیب اجرا كنید:

1- سطح دیوارهای موردنظر را آماده كنید. چنانچه گچ دیوار زخمی است و در جاهایی دارای فرورفتگی است آنها را با بتونه ترمیم كنید. اگر در جایی رنگ دیوار پوسته شده است و یا دیوار موردنظر بسیار صیقلی و صاف است با كشیدن سنباده آن را كمی از حالت صیقلی خارج كنید تا كاغذ به خوبی برروی آن بچسبد.

استفاده از كاغذ دیواری امكان به كارگیری خلاقیت و ابتكار بیشتری را در اختیار دكوراتور یا طراح دكوراسیون داخلی قرار می دهد و این امكان را نیز برای صاحب خانه فراهم می كند كه به جای طرح های ساده و محدود قابل اجرا با رنگ های ساختمانی گستره وسیعی از طرح ها و حتی بافت های گوناگون را بنا به سلیقه خود برای هر یك از فضاهای منزل انتخاب كند.

به عنوان مثال می توانیم برای اتاق نشیمن از نوعی كاغذ دیواری بافت دار ساخته شده از الیاف گیاهی و برای اتاق كودكان از كاغذ دیواری هایی با طرح های كارتونی، عروسكی و یا تصاویر حیوانات یا هزاران طرح دیگراستفاده کنیم.

2- ابتدا سقف، در، پنجره ها و زوارها را رنگ كنید و سپس كاغذ دیواری را نصب كنید زیرا پاك كردن چسب كاغذ دیواری از روی سطوح رنگ شده راحت تر از پاك كردن رنگ چكیده برروی كاغذ دیواری است و در این صورت فاصله ای نیز در میان سطوح رنگ شده و پوشیده از كاغذ دیواری باقی نمی ماند.

3- بهتر است قبل از چسباندن كاغذ دیواری یك لایه آستر مخصوص برروی دیوارها بزنید. این لایه خلل و فرج ریز موجود در سطح دیوارها را پرمی كند.

4- ارتفاع دیوار را اندازه بگیرید و كاغذها را در قطعات هم اندازه با ارتفاع دیوار به علاوه ۱۰ سانتی متر اضافه ببرید و قطعه اضافی كاغذ دیواری را در پایین دیوار و محل اتصال آن با زمین به دقت ببرید.

چنانچه كاغذ دیواری شما طرح دار است باید طرح هر نوار كاغذ دیواری را با دقت با نوار بعدی تطبیق دهید. به این ترتیب باید نوارها را كمی بلندتر از دیوار ببرید تا امكان تطبیق دادن طرح فراهم باشد.

پشت كاغذ دیواری ها را با قلم موی پهن به چسب آغشته كنید و آن را از بالا به پایین برروی دیوار بچسبانید. اگر كاغذ دیواری شما خود چسب است باید آن را قبلاً در آب سرد خیس كنید. دقت كنید كه این كار را با آب گرم انجام ندهید چون برخلاف تصور اغلب افراد كه آب گرم را برای این كار مناسب تر می دانند آب گرم باعث شسته شدن چسب كاغذ می شود.

اگر پس از مدتی مایل به تعویض كاغذ دیواری ها باشید، برای جداكردن كاغذ دیواری از دیوار آن را با محلول ۱ به ۲ مایع نرم كننده پارچه با آب داغ و یا محلول یك فنجان سركه سفید در یك گالن آب داغ خوب خیس كنید. پس از ۱۵ دقیقه كاغذ دیواری ها به راحتی از دیوار جدا می شوند. اگر كاغذها راحت جدا نشدند از یك كاردك كمك بگیرید و كاغذها را از پایین به بالا بكشید.

شرکت پارسیان آذین زند به عنوان وارد کننده انواع کاغذ دیواری خارجی اقدام به فروش ویژه و ارزان قیمت کاغذ دیواری دروب سایت فروشگاه اینترنتی خود با طرح ها و رنگ های مختلف نموده است تا بهترین کیفیت را با مناسب ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار دهد.


[ بازدید : 79 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به معرفی جاذبه های گردشگری آنتالیا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]